VARFÖR JUL?

JUL - VARFÖR?

Vi firar jul, men varför firar vi egentligen? Jesusbarnet kom till mänskligheten och herdar i Betlehem fick höra en ängel proklamera att en frälsare hade blivit född. Dessa herdar fann och såg Jesusbarnet i krubban. Han kallas också för Immanuel, vilket betyder ”Gud med oss”, Gud som blev människa.

Men vad innebär att frälsaren, Messias, hade kommit?

När vi läser i Bibeln om Jesusbarnets fortsatta historia visar det sig att Jesus himmelska uppdrag var att frälsa mänskligheten från dess synder – ordet frälsa är detsamma som att rädda. Det visar sig också genom Jesu undervisning att alla människor står i skuld inför Gud, alla människor tycks ha ett inre gift som åstadkommit lidande världshistorien igenom. Det omoderna ordet ”synd” kan beskrivas med många ord, som girighet, hat, själviskt utnyttjande av andra, avund, högmod, lögn och förtal. Listan kan göras längre och det är uppenbart, vem är inte skyldig på denna jord?

I himlen hos Gud råder fullkomlighet, idel godhet och gränslös kärlek, ja, helighet. Jesus uppdrag var att rädda oss från vårt eget inre gift så vi kan få evigt liv.

Hur gick Jesus tillväga i sitt räddningsuppdrag? Bibeln beskriver hur Jesus på korset tog på sig alla människors synder. Han var som en gigantisk magnet på Korset, där han drog till sig all världens och alla människors synder.

När Jesus led och dog på korset så försonade han oss alla med Gud, så att vi blir förlåtna för all vår synd. Bibeln talar om att Jesus tog vårt straff för våra synder. Om vi begår brott i samhället, stjäl en bil, misshandlar, smugglar knark etc, blir det rättegång och därefter en dom och ett straff. Det är så rättvisa fungerar och så bevaras samhället.

Men Jesus tog alltså vårat straff för att vi ska bli frikända och benådade, ja, ”räddade” på räkenskapens och domens dag och istället ha tillträde till det eviga livet i Himlen. På tredje dagen uppstod Jesus från de döda, vilket innebär att Jesus lever och vi med honom. I frälsningen ingår ”andlig pånyttfödelse” genom Guds ande, där vi får andligen umgås med Jesus. Han fyller dig med sin frid och kärlek och mättar ditt innersta såsom inget annat förmår.

Jesus blev alltså inte kvar vare sig i krubban eller på korset, ty han lever och har lovat att vara med dig i alla dina dagar. Detta är det evangelium som julen egentligen handlar om.

Bibeln förklarar att frälsningen – den ”himmelska biljetten” – är given fritt av Guds nåd. Vi kan inte förtjäna den genom goda gärningar eller gott leverne. Vi kan inte blidka Gud och kvittera ut våra synder. Det Gud kräver är att vi vänder om, till Honom och tror på Jesus och det han gjort på Korset. För oss alla – till oss alla – är Jesus Guds frälsningsgåva, Guds ”julklapp” till dig som väljer att tro och tar emot. God Jul…


JOULU Monikulttuurisessa yhteiskunnassa!

AAMULEHTI ja KESKIPOHJANMAA julkaisi artikkelini “Joulu monikulttuurisessa yhteiskunnassa!”. Rukoilkaamme että ne yli 300 000 lukijaa kääntävät sydämmensä Jeesukseen🙏

Nyt Aamulehti lyhensi tekstin ottaen pois parhaan lauseen ym. Mutta, Keskipohjanmaa lehti antoi kaiken olla mukana! Kiitos Jeesukselle ja lehden toimistolle.

Tässä sekä Aamulehti linkki, joka ei vielä ole "lukittu" että artikkeliteksti suoraan: https://www.aamulehti.fi/lukijalta/art-2000010024627.html 

 
JOULU monikulttuurisessa yhteiskunnassa!
 
Joulua on vietetty satojen vuosien ajan Suomessa. Se on kehystetty kristillisellä sisällöllä, vaikka kaupankäynti ja joulupukki ovat ottaneet yhä enemmän tilaa viime vuosikymmeninä. Onhan myös maahanmuuttajat luonut tilaa täysin erilaisille perinteille. Suomi näyttää hermostuneena katselevan juuri sitä monikulttuurista paradigmaa, jota se haluaa nyt antaa kantaa eteenpäin yhteiskunnan rakentamisessa. Siksi ei haluta olla ristiriidassa näiden muiden perinteiden tai uskontojen kanssa. Silti ihmiset yleensä haluavat kääntää sydämensä takaisin alkuperäiseen jouluun. Kuinka kylmä ja kova joulu olisikaan ilman Jeesuksen Vapahtajan sisäistä ydintä, jonka syntymää juhlitaan maailmanlaajuisesti?
 
Jos vierailemme näiden muiden perinteiden kotimaissa, he eivät ole lainkaan vaatimattomia
heidän omassa perinnössä, perustassa, jolle heidän yhteiskuntansa on rakennettu. Päinvastoin, he antavat ylpeänä oman perinteensä, uskonnon nousta etusijalle ja esimerkiksi kristinusko tuskin saa edes olla takapenkillä. Emme ole varsinaisesti rasisteja, jos osoitamme jouluna lipussa olevaa ristiä tai Jeesusta. Kristinusko on peruste johon suomalainen yhteiskuntamme on rakennettu. Monikulttuurinen yhteiskunta ei saa tarkoittaa, että vähemmistöjen kunnioittamisen pitäisi kieltää enemmistön. Tällaisella ajattelulla ei ole historiallista näyttöä onnistuneesta yhteiskunnan rakentamisesta.
 
Uskon myös, että vähemmistöt kunnioittaisivat oikeuttamme säilyttää se, mikä on antanut meille rauhan ja menestyksen Suomen hyvinvointiin, kansankodin kehityksessä viimeisen kahden vuosisadan aikana. Juhlitaan siis rohkeasti ja ylpeänä Vapahtajan Jeesuksen syntymää, hänen, joka myöhemmin kantoi kaikki syntimme ristin puulle, antaen meille anteeksiannon ja rauhan, sovinnon ja iankaikkisen elämän. Toivoa, uskoa, jota me kaikki perinteistä ja taustasta riippumatta todella tarvitsisimme tänä yhä enemmän järjettömän vaikeina aikoina. Anna Joulun kirkkaan, lämpimän viestin jälleen kerran karkottaa pimeyden ja luoda rauhaa taloon ja kotiin, yhteiskuntaan ja koko Suomeen. Iloitsen Jumalaa ja kaikkia ihmisiä kauniissa, talvisessa maassamme.
 
P.S!☝️Olen nyt juuri lähettänyt "Jouluartikkeleita" moneen lehteen eri kielillä ulkomaille. Herra on aikaisemmin tehnyt julkaisuihmeitä, vuosien myötä. Evankeeliumia tuhansille, jopa miljoonille. RUKOILKAAMME 🙏että nyt Jouluksi tulee lisää julkaisuihmeitä! Voit googlata esim: Kujala, Mangalorean / Kujala, Ghana news Easter / Pekka Kujala mielipidekirjoitus / Periódico EL SALVADOR, Kujala / Peter Kujala, insändare / Kujala, the National Easter / Kujala, leserinnlegg. Nyt lähetin myös jouluartikkelin muslimimaihin, rukoilkaa🙏💯 Kiitos💖 Kaikki Kunnia ja ylistys Herra Jeesukselle☝️
 

RSS 2.0