Evangeliet - Finska

Pääsiäinen, mitä juhlimme?
 
Verinen risti, jossa Jeesus kuolee pelastaakseen ihmisen, se on todella dramaattista! Kaksi miljardia ihmistä ilmeisesti edelleen juhlii tätä tapahtumaa. Kalenterissa pääsiäisenä on vielä punaiset juhlapyhät. Pääsiäispupuille, pääsiäismunille ja makeisille kirkonkellot eivät oikeastaan soi ollenkaan.
 
Rakkaus ajaa Jeesuksen ristille, kuten Raamatussa sanotaan “Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä”. Tässä jäljitellään syytä, miksi Jeesus kulki vapaaehtoisesti kärsimyksen polun ylös ristin puuhun, jotta ihminen ei “hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän”.
 
Katsotaanpa taaksepäin, alkuun. Ihminen luotiin hengelliseen yhteyteen Jumalan kanssa. Mutta hän kapinoi haluten itse olla oma jumalansa; itsekkyyden, synnin ja pahan myrkky saastutti siten ihmisluonnon. Maailma ja historia osoittavat tämän selvästi. Jokapäiväiset sanomalehdet näyttää myös samaa. Synti on rikos Jumalan käskyjä ja tahtoa vastaan, ja kuka meistä ei ole esimerkiksi valehdellut, pilkannut, kohdellut toisia huonosti, ollut rakkaudeton tai itsekäs. Tämä myrkky luo sisäisen tyhjyyden ja tyytymättömyyden, koska ihminen on nyt luopunut siitä, mihin hänet luotiin. Yhteys Luojaan, jolla oli elämän lähde, oli katkennut.
 
Mutta, Jeesus tuli luoksemme. Jumalan Poika ojensi tuskallisesti kätensä ristillä, aivan kuin hän halusi halata koko maailmaa. Suuret naulat lävistivät Vapahtajan kädet ja jalat. Isä Jumala antoi sen tapahtua, koska rangaistus synneistämme langetettiin Hänelle. Jeesus käsitteli "synti ongelmaa" ja sen seurauksia lopullisesti niin, että jokainen ihminen voi saada anteeksi syntinsä ja tulla sovitetuksi Jumalan kanssa. Meidän syntimme Jeesus otti kantaakseen kuin jättimäinen magneetti, ja hän kärsi rangaistuksen meidän syntimme vuoksi.
 
Nyt kuin vertauksessa; olet syyllistynyt vakaviin rikoksiin yhteiskunnassa ja seisot tuomioistuimessa. Ennen sinun tuomiotasi joku astuu esiin ja sanoo: ”Minä otan hänen rangaistuksen kannettavaksi, tuomitkaa minut”. Näin tapahtuu ja sinä menet vapaana ulos oikeudesta. Jeesus teki meille tämän niin, että me saamme olla täysin armahdetut. Vapautettuina voimme olla vapaana pelosta tilinteon ja tuomion päivänä. Ja saamme iankaikkisen elämän taivaassa.
 
Tätä Pelastusta emme voi saada neuvotelemalla, ei ole mahdollista korvata tai ansaita sitä hyvillä teoilla. Synti on sovitettava. Hinta on maksettava kokonaan ja rangaistus on kärsittävä, jotta iankaikkinen oikeudenmukaisuus suoritetaan; Tämän teki Jeesus rakkaudesta meihin. Pelastus on lahja yksin Jumalan armosta. Käännymme Jumalan puoleen, tunnustamme tarpeemme Jeesuksesta ja hänen Pelastuksesta, ja uskomme. Silloin ihme tapahtuu, ihminen uudestisyntyy Jumalan lapseksi. Suhde Jumalaan palautuu, täytymme rauhalla ja ilolla, saamme lämpimän "rakkaudenviltin" meidän jäätyneen sielumme ylitse. Ristiinnaulittu Jumala, Jeesus ristillä, joka nousi ylös kuolleista kolmantena päivänä ja joka elää, sanoo sinulle: "Tervetuloa kotiin rakas lapseni"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0