JAG HADE EN DRÖM!

Tidigt på morgonen drömde att jag stod mitt i ett stort skördefält med jättehöga vetestrån som mognat till skörd. Då kom en mäktig himmelsk sång som grep tag i hela mitt väsen, det var ett accelererande ”Halleluja” i sången och jag uppfylldes av den Helige Ande med tårarna flödandes, det var Guds Härlighets närvaro så mäktig och underbar att ord inte kan beskriva.  Och ju mer "hallelujat" accelererade desto mer föll vetestråna till skörd, så långt ögat kunde se föll vetestråna snabbt och kraftfullt...Sedan vaknade jag och undrade vilken sång det var, för jag kände igen den, hade hört den förut! Letade på nätet och fann till slut Viktor Klimenkos sång ”Psalm 100” där han sjunger ”halleluja” precis på det sätt jag hörde i drömmen, och Guds Härlighet uppfyllde mig med tårar flödandes…, det kommer en skörd av själar till Jesus kära vänner…All ära och pris till Herren Jesus Kristus! Här Viktor Klimenkos sång, den är på finska men du blir välsignad ändå:
https://youtu.be/l5TUVksu4B4

P.S! Och här är den ryska varianten, egentligen kommer "Hallelujat" ännu bättre fram här, såsom det var i drömmen:
https://youtu.be/gnghFr-zOsI


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0