Jesus vill möta dig och ge frälsning,liv i evighet...

Att Ta emot Jesus och Frälsningen är Lätt.

Gud Är Gud och du är Hans skapade varelse, Han har inte gjort det svårt utan lätt för dig. Däremot så vill synden, de onda begären, själviskheten, högmodet, upproriskheten i dig hindra dig att ta emot Jesus. Jesus som Är Livet självt, Han som vill ge dig Guds Kärlek, Kraft, Glädje och Liv i Överflöd varje dag. Jesus som vill ta hand om dig, hjälpa dig, leda dig. Gud som är enbart God, men också Helig och Rättfärdig, Sanningens och Rättens Grundval. På Korset säger Jesus till dig: "Du är Förlåten och Försonad. Jag har Friköpt dig, Jag dog för dig, Jag älskar dig. Kom till Mig och Ta Emot Min Frälsning, det är Du som Väljer..."


Jesus Dog för
Dig, för Dina och
Världens synder

 

På tredje dagen
Uppstod Jesus från
De döda-Han Lever!



DET FINNS ETT PROBLEM: ONDSKAN/SYNDEN i MÄNNISKAN OCH i VÄRLDEN
DET FINNS EN LÖSNING: JESUS KRISTUS OCH FRÄLSNINGEN


Jesus givna Frälsning till dig tar du emot av Guds Nåd genom att Tro:
Guds Nåd är sättet Gud valt att frälsa, förlåta och försona människan med sig Själv: Guds Nåd är att Jesus led och dog för dina synder, fel och brister, d v s Gud själv genom Jesus tog ditt straff i ditt ställe . Denna Jesus nådesgärning på Korset innebär att alla människor oavsett vem det är, oavsett vad man gjort eller inte gjort så förlåter och frälser Gud denna människa. Och detta utan att människan kan prestera någon som helst gärning eller motprestation för att förtjäna denna frälsning.


Guds nåd är att ingen kan förtjäna förlåtelsen, frälsningen och Guds acceptans, den fås enbart av Guds nåd genom att i Tro ta emot; som Guds Ord säger så är vi frälsta av Guds Nåd genom Tron. Det enda Gud kräver av dig för att du ska bli fullständigt förlåten, accepterad och försonad med Honom är alltså att du tror på denna Guds Nåd genom Jesus, att du tror på Jesus och tar emot Hans av nåd givna Frälsning. Om du försöker bli frälst på annat sätt går du miste om Guds nåd och frälsning och går därmed alltså förlorad in i evigheten, om du försöker via gärningar nå Himlen så kommer du aldrig dit. Anledningen att Gud själv genom Jesus var tvungen att lida och dö på Korset var att ingen klarar av en gärningarnas väg till frälsning och evigt liv i Himlen.


Om Jesus säger Bibeln att Han är full av Nåd och Sanning, d v s när Jesus kommer med Sanningen om oss själva så kommer Han också med Nåden, i fullt mått för att försona och förlåta det vi är eller har gjort. Om du nu upplever att du vill välja Jesus och Hans Frälsning så följer här en Biblisk Frälsningbön. Ifall du nu väljer att ta emot Jesus och Frälsningen så kan du Be och Läsa högt från ditt hjärta till Gud:

 

Frälsningsbön:

GUD, FADER, JAG BEKÄNNER ATT JESUS ÄR MIN HERRE OCH FRÄLSARE, JAG TROR ATT JESUS DOG FÖR MINA SYNDER OCH ATT HAN UPPSTOD FRÅN DE DÖDA PÅ 3:JE DAGEN. HERRE JESUS KOM IN I MITT HJÄRTA, FÖRLÅT ATT JAG GÅTT MIN EGEN VÄG. JAG VÄNDER MIG BORT FRÅN ALL SYND OCH ONDSKA OCH JAG FÖLJER DIG JESUS. TACK FÖR ATT JAG NU ÄR FÖRLÅTEN OCH SATT FRI, TACK FÖR ATT JAG NU ÄR ETT GUDS BARN MED EVIGT LIV. JAG TAR OCKSÅ EMOT DIN HELIGE ANDE: FYLL MIG MED DIN FRID OCH GLÄDJE, DIN NÄRVARO OCH KRAFT, I JESU NAMN, AMEN


Om du nu tagit emot Jesus och Frälsningen så ge dig också gärna till känna och e-maila till mig på: [email protected] så att jag kan be för dig. Välkommen in i Guds Rike och Guds familj! Du har nu över 1 miljard syskon i Herren, du har nu fått evigt liv i Himlen och andlig gemenskap med Gud redan här och nu. Du behöver gå till en lokal församling/kristen gemenskap där du får nya vänner och all stöd och hjälp i ditt nya liv med Jesus, predikan och undervisning så du kan växa i tron. Läs gärna Bibeln och börja då i Nya Testamentet, Guds Ord är levande och verksamt och kommer att välsigna dig enormt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0